Life Is Short Break The Rules Forgive Quickly Love Truly Laugh Constantly Never Stop Smiling No Matter How Strange Life Is Life Is Not Always The Party We Expected To Be But As Long As We Are Here We Should Smile And Be Grateful

Thursday, August 7, 2008

Yesterday Evening...





Petang

After aku punch card kul 5 semalam..aku terus pegi ke
Terminal 1 Seremban..coz ayah call aku dan bagitau yg
dia hantar mak, mak dib dan uncle is kat sane..mane
xnye..dah seminggu diorg stay kat umah kitorg..restoran
nasi beriyani dia pon tutup seminggulaa..org dah bertalu2
call tanye bile nak bukak kedai..org Sg.Petani dah rindu
laa kot ngan nasi beriyani powerrr uncle is tuh..Mule tu
aku ingat nak pick up diorg dan terus balik je..skali
mak ngan mak dib cakap diorg nak ronda2 lagi..terpakselaa
aku pegi cari parking..lepas jumpe diorg aku pon bagitau
yang aku dah lapar dan nak pegi makan sementara nak tunggu
diorg pusing2..aku pon terus menuju ke Station Kopitiam..
order 'Grilled Chicken BBQ' dan 'Ice Lemon Tea'..bile
makanan aku sampai diorg pon dtg dan order jugak..mak
cume order air je..mak dib order fun fries dan ice lemon
tea..uncle is plak order kids meal dan coffee..lepas
makan2 tu kitorg pon balik..sampai umah je dah kul 7.30
malam..malam tu aku ade agenda lagi..

Malam

Balik je dari Terminal aku tergesa2 nak siap coz nak g
umah huda..dah janji ngan dayah (adik huda) nak tolong2
dia siapkan barang hantaran..janji ngan trah aku nak
pick up dia kol 8 mlm..tengah aku kelam kabut tu, huda
call..nak pesan tolg belikan refill glue gun dan Mc'Donald..
After pick up trah..dia ajak singgah umah pakcik yang
dia langgar semalamnye nak hantar report doktor..aku xtau
pon yg dia accident..pakcik tu patah tangan..nasib baikla x
serius sangat..pastu dia ajak plak singgah bakery (Kings
Confectionary) kat Giant Senawang nak beli roti..lapar katenye..
almaklumlaa org tgh nak ganti puasa..huhu..nasib baiklaa
aku dah abes ganti..Then kiotrg singgah plak kat Mc'D..
drive tru je..Huda pesan beli Double Spicy Mc'Deluxe, Bubur
Ayam Mc'd..dan Gold Medal Meal..nak tukar air kopilaa..
nak mug gambar orang swimming laa..macam2 kerenah..sempat
gak aku mintak sticker 'VIG' lagi..huhu..Singgah plak
kat kedai bunga kat Dataran Senawang tu beli refill glue gun
lagi..nasib baik ade..then barula pegi umah Huda..dekat
kol 9 gak r baru sampai..relax2 jap ambik mafas..barulaa
kitorg memulakan operasi dan aktiviti menggam2..huhu..
ade yg terkena muncung gam tu laa..dah laa panas..tangan
aku pon jadik mangse gak..si huda punye pasal ni..x pasal2
je tangan aku dah bertanda..dekat pukul 11 selesai dah..
tapi hari ni sambung lagi...nak wat benda lain plak..
Balik umah aku sambung plak tengok cite 'Intan'..pastu
sambung borak2 ngan mak dan mak dib sambil tengok tv..
pukul 1 lebey baru aku tido...mate dah layu je time tu..
stim abess..huhuhuhu..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...