Life Is Short Break The Rules Forgive Quickly Love Truly Laugh Constantly Never Stop Smiling No Matter How Strange Life Is Life Is Not Always The Party We Expected To Be But As Long As We Are Here We Should Smile And Be Grateful

Monday, August 4, 2008

Trip To Mersing...



We @ Mersing Bowl



Hari Kedua

Bangun pagi tu siapkan breakfast..Nasi goreng saje coz
banyak nasi lebih..xnak membazir coz beras kan dah mahal..
Lepas sarapan pagi tu kami mulakan pulak aktiviti memasak
utk lunch pulak..menu tengah hari tu 'Mee Bandung'..wallah..
kami tolong potong2 bahan je..chef adalah Achik..yg memang
pakar masak mee bandung..sambil2 tu pulak Uncle Rauf upah
org kait buah kelapa..ape lagi aktiviti minum air kelapa
la plak..b4 dapat minum tu kitorg kena tapis air tuh dan
korek isi kelapa..sakit jugaklaa tangan coz byk isi2 yg
keras..nasiba baiklaa buat ramai2..

Lepas makan aku, aie, mak & mak dib pegi pekan mersing..
withdraw duit, isi minyak kete aie then pegi pasaraya
tunas manja..kat tunas manja tu ade kedai jual blaus..
kebetulan tgh offer plak..ape lagi aie pon ambk sepasang
blaus..aku plak xde yg kenan..after balik dari pekan tu
cousin2 aku yg lain dah dok bising2 nak ajak pegi pantai..
aku carik kunci kete x jumpa..rupe2nye tercicir kat shell..
nasib baiklaa ade..kalo x haru gak..dahla aku lupe nak bawak
kunci spare..after tu kitorg terus gerak ke Air Papan..

Sampai je kat sane ade yg dah terjun dulu..coz diorg sampai
awallg..time kitorg tgh carik kunci kete aku..aku x mandi pon..
malas nak kotorkan baju..just celup2 kaki je kat dalam air..
aku, mak dib n uncle is tgk je uncle rosli, amir, una, aji, ika,
wani, aie & ezzy mandi..dekat sejam gak diorg berendam..siap
main tanam2 dalam pasir lagi..sementara tunggu diorg tukar baju
aku ngan mak dib g jalan2..ingat nak cari baju tidur yg ade tulis
air papan..tp dah abes plak mkck tu ckp..so aku x jd beli..balik
dari pantai tu ezzy plak ajak g tgk kedai blaus coz dia berkenan
plak ngan blaus aie..coz murah..sampai je kat sane terus dia beli
blaus yg same design ngan aie tp kaler lain..then bile nak balik
plak ezzy sakit pewot..siggah dulu kat toilet..aku plak masuk
balik kt tunas manja tuh beli telur (mak long kirim)..

Sampai umah je it's already makan time..satay dah terhidang..
rupenye telur yg aku beli tuh untuk masukkan dalam kuah mee
bandung..ape lagi kitorg pon membaham lagi..memang x abes2
ngan aktiviti makan2..after makan plak tgh dok rehat2..tibe2
je budak2 ni ajak g main boling plak..ape lagi.dengan pantasnye
kitorg bersiap dan terus pegi..

Sampai je kat Mersing Bowl tu kitorg tgk lane penuh..coz separuh
lane lagi tutup..ingatkan nak main cross lane tp problem plak coz
lane yg kosong jauh jarak antara satu sama lain..so dia nak bukak
lane yg dah tutup tu utk kitorg..tp ade prob gak.lane rosaklaa...
kebetulan plak ade org yg dah balik so dptlaa kitorg main kat lane
lain..barulaa seronok..main pon 1 game je..coz masing2 pon dah x
larat..tp yg kelakarnye budak2 tu lg terer main..huhu..malu siot..
tp nsb baik gak bukan dapat no corot..after puas main boling
kitorg pon balik..

Sampai kat umah mak long Achik plak dah nak balik coz nak rehat
dah..Patutnye malam tu turn tido umah Achik plak..tp kena tahan
ngan mak long as usual..mak, ayah, mak dib & uncle is x dpt nak
ikut..malam tuh aku, aie & ezzy je pegi tido umah Achik...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...