Life Is Short Break The Rules Forgive Quickly Love Truly Laugh Constantly Never Stop Smiling No Matter How Strange Life Is Life Is Not Always The Party We Expected To Be But As Long As We Are Here We Should Smile And Be Grateful

Thursday, August 21, 2008

Wedding ~ School Holidays


Selamat Pengantin Baru Rosniza ~ Alias...

Saat menunggu ketibaan rombongan pengantin lelaki..

Menyambut ketibaan pengantin lelaki..

Pelamin untuk raja sehari...

Duduk bersanding di pelaminan...

Kami yang menyibuk2..

Tersipu2 malulaa kunun...

Kami lagi...memang suke nak pose..huhuhu...


Perkataan perkahwinan dan cuti sekolah seolah-olah
sudah sinonim...Asalkan cuti sekolah pasti ada
majlis perkahwinan berlangsung...Waktu yang paling
strategik dan sesuai..

Ahad lepas aku menyaksikan seorang dari rakan
sekolahku Rosniza @ Iza Mereng menamatkan zaman
bujang...dan kini telah bergelar isteri orang...

Aku keluar rumah seawal jam 9.30 pagi untuk menjemput
rakan2ku..Thirah, Huda & fiancee dan Kamaliah...
Selepas jemput thirah terus ke rumah Huda...tapi
masih di bilik mandi lagi...kami pun decide pergi
isi minyak dulu dan terus beli hadiah...

Selesai beli hadiah, jemput Huda & Yus terus ke rumah
Kamaliah..tapi ternyata orang yang cakap nak gerak
awal tu masih belum siap lagi saat kami jejakkan
kaki ke dalam rumahnya...menunggu memang 1 perkara
yang aku tidak gemar...

Kemudian kami memulakan perjalanan menuju ke rumah
pengantin di Lenggeng..Sampai sahaja di rumah pengantin
pada jam 12 pengantin masih belum bersiap...rupa2nya
mak andam masih belum tiba...Kami pun mengisi perut
kosong dengan juadah yang disediakan untuk tetamu
sementara menunggu pengantin bersiap..Selesai makan
kami naik ke rumah pengantin semula..mak andam belum
sampai lagi..Hampir jam 1 baru mak andam tiba..rupa2nya
dia ade 19 majlis pada hari yang sama..memang tak patut..
tamak sangat sampai menjatuhkan reputasi sendiri je..
Pengantin siap di make-up sebelum jam 2..agak pantas
jugak mak andam tu buat kerja...nasib baik make-up
lawa...kalau tak...

Jam 2 lebih rombongan pengantin lelaki tiba...Belum
sempat mereka habis bersanding kami dah bergegas nak
pulang..masing2 ada hal..aku dah ade appointment ngan
member aku Zuliana a.k.a Girl & hubby (yang kebetulan
pegi majlis kahwin kawan dia kat Sikamat) nak pegi umah
Linda...


Nurin Damia bersama ibunya Linda..sebijik kan muncung diorg??


Nurin bersama Aunty Girl yang dah jadik Mak Buyong...




Nurin Damia ~ 2 years old...



Balik dari majlis kahwin tu, hantar diorg semua balik
aku bergegas ke 'Pasaraya Ocean' jumpa Girl & Mamat
yang dah agak lame tunggu aku..Kami berkonvoi pulak
ke rumah Linda...sampai2 je Linda tengah prepare bihun
sup...sekali ade KFC dan kuih-muih lagi tu..rupe2nye
nak celebrate birthday anak dia 'Nurin Damia' yang
genap berumur 2 tahun...Menjamu selera lagi aku...
sampai rase dah x boleh nak sumbat dah...hihi...


Tak sempat nak tukar baju pon..redah jelaaa...

Balik dari rumah Linda, pegi karaoke plak ngan
budak2 nih...Time kat umah Linda lagi Thirah dah
call ajak karaoke skali...mule2 tuh cam malas gak
mengenangkan kepenatan tapi mane bole lepas chance
nak melalak..hihihi..Selesai berkaraoke, aku bergegas
nak balik pulak coz malam tuh nak tengok Chong Wei
lawan ngan Lin Dan..

Hari tuh memang aku exhausted gile...sehari suntuk
keluar...malam tu aku tido awal..seawal jam 9.45...
sampai Mak Long datang pon aku x sedar..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...