Life Is Short Break The Rules Forgive Quickly Love Truly Laugh Constantly Never Stop Smiling No Matter How Strange Life Is Life Is Not Always The Party We Expected To Be But As Long As We Are Here We Should Smile And Be Grateful

Sunday, April 10, 2011

New Hobby...

Assalamualaikum semua...

Kali ni aku nak story mory kt uols pasal hobi baru aku...actually hobi ni aku terjebak secara x sengaja... pada asalnye my best buddy ~ athirah nak tengok teater natrah 2 kat istana budaya..dengan bantuan kawan thirah ~ lyana yg bg info kat aku pasal tiket natrah maka aku pon telah membeli tiket utk menonton natrah 2...semua ni bermula pada disember tahun lepas...kitorg pergi berdua je..main redah je plak tuh...dahla x penah tau pon istana budaya tu dok celah mane kt KL tu...nasib baikla fon ade GPS...berguna jugaklaa...mase kitorg sampai tu teater dah start sebab jalan jammed hari tu...nasib baik baru intro je time tu...part sofea jane tengah bermonolog... antara barisan pelakon dia maya karin (natrah -remaja), sofea jane (natrah-70thn), syarifah sofea (natrah-40), lufya (natrah-20), syarifah ariana (natrah-kanak2), remy ishak, ziela jalil, nabila huda, susan lankester...tu jela yg aku ingat..yg lain2 tu pelakon IB...

tulah kali pertama aku tengok teater seumur hidup aku dan terus aku jatuh cinta pada teater...yang bestnye bile tengok teater ni kan..of coursela kite dapat tgk lakonan secara live.. xde edit2 cm drama or movie...feel dia pon lain... kite mcm berada dlm lakonan diorg tu jugaklaa rasenye...ntah2 aku je yg berangan kot...hahaha... tp mmg menusuk ke kalbu.. pastu adela elemen muzikal yg buat tmbh interesting lg teater tu..


FYI ~ remy ishak menari keras nak mampos!!! hahaha...




2nd teater yg aku tengok Siti di Alam Fantasi 2...yang ni memang fun giler...cite utk kanak2 sempena cuti sekolah kan...tp aku ngan thirah seronok giler...terasa kitorg kembali ke zaman kanak2 time tu...hikhik...kali ni kitorg sampai awal...siap drive tru mcd & makan kt dlm kete dulu takut lapar punye pasal...

teater yg ni plak dilakonkan oleh Liyana Jasmay, Fizo Omar, Johan Rajalawak, Ebby Yus...kitorg ketawa je sepanjang show tu...x bley nak tahan tgk gelagat diorg..esp Johan yg jd pokok time tu...mmg best laa...lagu2 dia plak mmg sesuai utk kanak2..kitorg yg dah jadi org dewasa ni pon bole terikut-ikut lagu dia...hahaha...






after siti di alam fantasi, kitorg tengok teater tun mahathir 2 plak...kali ni tengok beramai2..
aku & thirah as usual..then ade lyana, hajar, kak ita & abg ayie join kitorg this time... teater yang ni plak berjaya menitiskan airmata aku bile part mahathir letak jawatan...betapa aku terasa kehilangan beliau dalam dunia politik malaysia...even aku bukanla orang yang berjiwa politik tetapi aku hargai segala jasa dan juga pengorbanan beliau dalam membangunkan dan meletakkan malaysia di tahap yang membanggakan...kami sangat2 berpuashati malam tu dengan lakonan esma daniel, ezany nizariff, misha omar, elly mazlein & sarimah ibrahim...






next kitorg tengok teater terima kasih cinta yg diadaptasi dari filem 'cinta' atas permintaan hajar.. tiket kali ni agak mahal berbanding teater2 sebelum ni coz diorg nyanyi live tau!!! memang berbaloi sangat2.. barisan pelakon dia latiff ibrahim, safura, tony eusoff, norish karman, vince, nadia aquila, deja moss, anding, shajiry, faradhiya & sharifah aleya...teater yang ni pon aku menitiskan airmata jugak..part deja moss mati and anding baca surat dia... tambah sedey plak bile tony eusoff kena pisah ngan anak dia...huhu..sentimental gak aku ni... memang pon kot..bile tengok cite sedey je mulela nak meleleh airmata ni...






dan yang latest skali aku tengok adalah teater lat kg. boy... kali ni pergi berdua je ngan thirah since hajar x dapat nak join disebabkan tersgtla bz...tiket teater ni pon mahal jugak sebab nyanyi live...huhu.. director dia hans isaac & harith iskandar... pelakon dia awie & atilia...memang best sebab kitorg tgk opening show & dapat jumpe ngan dato' lat sendiri.. x sia2 bayo tiket mahal...hahaha...mlm tu aku ngan thirah mcm org mabuk laa..pasal mcm2 goodies kitorg beli...dari t-shirt, tagholder, shawl & payung...nasib baikla xde cash byk..kalo x mau kitorg dah beli buku yg dah ade sign dato' lat (limited edition)..




buat korang yang kadang2 tu rase dah bosan dengan aktiviti yang korang selalu buat tu..why not kalo korg try this activity..memang fun sangat2..setakat ni memang aku berpuashati dengan semua show yang aku dah tengok kt IB... pentas IB memang sangat2 best...yeah!!!
kalo nak beli tiket korang bole beli tiket secara online kt www.ticket2u.biz ...mudah je..korang ikut je arahan kt situ...pastu bole pilih seat sendiri ikut kemampuan korangla kan.. pastikan dapat seat row tengah coz bole nampak semua view...kalo dpt seat tepi nanti x nmpk view from the other side... so buatla pilihan dengan bijak ye kawan2...till then bye... signing off for now... (^_^)




...::: chestnutz ~ zaza :::...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...