Life Is Short Break The Rules Forgive Quickly Love Truly Laugh Constantly Never Stop Smiling No Matter How Strange Life Is Life Is Not Always The Party We Expected To Be But As Long As We Are Here We Should Smile And Be Grateful

Wednesday, April 6, 2011

1st week in april 2011







Assalamualaikum...

Disebabkan hari ni aku terlalu rajin untuk menulis maka aku akan menulis sebanyak mana entry yang aku suke..lantakla kan..ni blog aku..suke ati akula nak tulis ke xnak...hahaha...

weekend hari tu aku pegi rumah aie kat sri damansara sebab nak ambik ayah aku yg dah seminggu aku tinggalkan kat umah aie gara2 aku nak pegi jalan2 ke Sabah..Mule tu ingat nak pegi hari jumaat tapi sebab aku cam malas je nak drive malam tu so aku decide nak pegi sabtu pagi...but disebabkan penyakit 'M' telah melanda maka tengahari tu baru aku siap...skali thirah plak call ajak pegi mamam...huhu..tunda lagi perjalanan aku...at first kitorg nak mamam kt McD senawang..skali punyela penuh...drive tru berdert2 kete...kt dlm pon penoh nak mampos...so kitorg tukar plan maka Secret Recipe terpilih...huhu...makan+borak+makan+borak...sedar2 dah pukul 2.30...ayah aku dah bape kali call tanye aku kat mane...haha...at last kul 4 barulaa aku sampai sane...tengok amani dah semakin membesar...bijak plak tuh...owh!! lupe plak aku nak mention yang anak buah aku yg sulung tu dah ade name.. Amani Safiyyah binti Mohd Norazmi.. sedapkan name dia..semoga dia akan jadi anak yg solehah...and 1 more thing nk bgtau yg amani mmg x banyak ragam...senang giler aie & tae nak jage...menangis time kena mandi...pastu kalo dia nak 'erk erk' dia akan buat mulut 'O' and dia akan cuit ayah dia..kalo dia nak nenen plak dia akan cuit ibu dia...hahaha...what a smart girl kan??

~ amani mase baru lahir ~


~ amani - 2 weeks ~



Hari ahad malam tu aku gerak balik ke Senawang...jalan agak jammed la cket..tp bile dah lepas Shah Alam tu dah ok sikit...x sempat nak tengok opening ABPBH...dengar kat radio jela...nasib baik sempat tgk 2/3 of the show kat umah...huhuhu...mmg gempaks laa..paling happening mase diorg nak announce artis paling popular...skali kuar plak johan 'rajalawak' ngan 'uncle usop' bwk watak diorg dalam HKLBL...sume pon buat tangan cm uncle usop...hahahaha..pastu bile diorg announce the winner mmg aku dah agak dah shaheizy sam yang menang...yg best tu dia siap cari mama dia dulu & siap bawak naik ke pentas skali...pastu dia x lupe say thanks kat Dato' SN coz undur diri...kalo SN x undur diri belum tentu dia leh dpt award tu...huhu...lu mmg rawwkkss la der!!! hahaha!!!!


Hari isnin tu aku terpaksa ambik EL sebab nak bawak ayah pegi check up...ubat dia dah abes...tp yg paling aku 'sadis' tengok bile aku nak pinjam 'wilcha' kt Klinik Senawang tu...mcm manela aku x sadis..wilcha dia dah la sikit pastu punyela ramai org kt situ yg memerlukan skali bile aku ckp nk pinjam wilcha tu bole plak dia ckp wilcha yg ade tu xde tempat nak letak kaki..musykil sungguh aku...nampak baru tp dah rosak..terpaksala jugak aku pinjam pasal ayah x larat nak jalan...cube korg tengok gambo wilcha ni...sadis x???




Tibe2 aku dapat idea yang sangat bernas...disebabkan hari tu aku EL maka aku tanye kat ayah dia nk pegi tengok ezzy kat Simpang Renggam x? sebab before ni dia ade cakap kat aku dia nak pegi tengok ezzy..maka aku yang sememangnya anak mithali ni pon bawakla ayah ke sane daripada aku bazirkan EL aku tu ngan tido je kat umah...hahaha...balik je dari klinik kitorg settlekan sume urusan yang sepatutnya dan terus menuju ke Simpang Renggam dengan membawa ole2 yg aku beli dari Sabah untuk ezzy & maman...mase tengah driving tu skali aku mengantok tahap gaban daa...hampir2 nak lolap...so aku decide kena stop jap & tido jap...pape jadik kang..x pasal2 je 4 batu naik...huhu...hentian kg.bemban jadik tempat persinggahan selama 15 minit sebelum aku teruskan perjalanan...kami sampai ke destinasi hampir pukul 3 ptg...

ezzy walaupun dah sarat tapi perut dia x nampak sangat...pastu buat keje kt dapur x berhenti2 aku tengok...dari aku sampai tu sampaila aku balik...ade je benda dia nak buat...mintak2la dia senang nak bersalin nanti...petang tu kami melawat kebunnye rosman bin naim a.k.a wak maman...hahaha...kemain bersemangat adik ipar aku yg sorang ni..semoga jadik petani yang berjaya ye...korang tengokla hasil usaha gigih dia...











malam tu kami bertolak balik after makan malam...pastu kena bawak balik pokok tomato ngan pokok cili yang maman nak bagi kat mak long...tapi sampai 2 je aku x dapat nak tido terus sebab kena kemas bilik untuk pak koi ngan kawan dia yang nak tumpang tido umah kitorg...siap sempat wat air kopi lagi tu utk diorg...pastu barula dpt tido ngan lena...


...::: chestnutz ~ zaza :::...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...