Life Is Short Break The Rules Forgive Quickly Love Truly Laugh Constantly Never Stop Smiling No Matter How Strange Life Is Life Is Not Always The Party We Expected To Be But As Long As We Are Here We Should Smile And Be Grateful

Friday, September 5, 2008

Ramadhan al-Mubarak..

Hari ini adalah bersamaan dengan 5 Ramadhan...
masuk 5 hari dah kite berpuasa...tahun ni aku
berpuasa di Seremban...tidak seperti tahun2
sebelumnya..sewaktu kat Uitm Shah Alam dulu..
Pastu bile mule 2 keje aku berpuasa di Putrajaya..
dan tahun lepas aku berpuasa di Kajang...

Tahun ini sambutan puasa di rumah aku lengkap
dengan semua ahli keluarga ade kat rumah
termasuk bakal adik ipar aku skali yang
kebetulan ade urusan kat Seremban...
Aie & Ezzy memang kalo takde hal every weekend
diorg balik...Idin pulak cuti sampai hari
Selasa...dia sekarang nih dah keje kat Johor..

Hari pertama berpuasa memang betul2 menduga...
mane tidaknye..hujan turun tanpa henti...
badan pon jadik tambah lesu je...tapi memang
sekarang nih tengah musim hujanlaa..nak buat
macam mane...terima jelaa dugaan..hehehe...

Tahun ni cume kami bertiga je yang berbuka
di rumah pada hari2 biasa...Aku, mak dan ayah...
Aie & Ezzy di Kajang...cume weekend je baru diorg
balik..Idin plak nasib baik dapat sambut puasa
ngan kitorg hari tu...tahun ni dia puasa kat
Johor..nasib baiklaa kilang tempat dia keje
tuh ade sediakan makanan berbuka untuk staf kat
kantin kilang tuh...Agak sunyi jugaklaa umah
bile dah tinggal bertiga je...nak beli makanan
kat bazaar pon x brp excited coz takut x habis
je nanti...dah membazir pulak...

Time sahur memang aku akan bangun..biasenye
aku bangun sekitar pukul 4.30-5.00 am..
kejutkan ayah coz takut dia lapar nanti...
lelaki ni lain cket...mudah lapar...
tapi waktu sahur cume ayah sorg je yg makan
nasi...aku makan roti ataupun minum air sahaja..
x lalu nak telan nasi pagi2 buta...hihihi...

Tapi ape2 pun aku harap Ramadhan kali ini
membawa 1001 keberkatan buat aku dan keluarga..
Semoga kesihatan orang tuaku bertambah baik...
Semoga keluarga kami sentiasa dilindungi dari
segala bencana dan musibah...

Amiinnn...ya rabbal alaminn...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...