Life Is Short Break The Rules Forgive Quickly Love Truly Laugh Constantly Never Stop Smiling No Matter How Strange Life Is Life Is Not Always The Party We Expected To Be But As Long As We Are Here We Should Smile And Be Grateful

Thursday, September 18, 2008

3rd Week Of Fasting Month...

Salam 19 Ramadhan kepada semua...Tak sangka kita dah
berada di 10 hari terakhir ramadhan 1429H...

Aku nk story serba sedikit tentang apa yang berlaku
sepanjang minggu ini...

Pagi Isnin bilik aku sudah mula ditimbuni oleh fail2
baucer yang dihantar oleh Unit Kewangan untuk aku
audit..Tapi semua kerja2 hanya akan bermula keesokannya..
Disebabkan aku keseorangan jadi 2 orang pegawai audit
dihantar bertujuan membantu aku yang keseorangan di
opis selama ni..Waktu rehat aku keluar dengan Zura
pergi bayar duit kereta dan kebetulan RHB terletak dekat
dengan Pekan Rabu..Jadi, kami pun singgah sebentar kat
situ nak tengok2 ape barang yang menarik dijual di situ..
Tengah kami dok membelek2 tudung..tiba2 terdengar suara
orang terpekik2..rupa2nya ade 2 orang makcik ni bergaduh..
aku xtaulaa ape yang menyebabkan diorg tu bergaduh..tapi
memang memalukan..lebih2 lagi di bulan2 puasa..memang
x menghormati langsung..Sebelah petang plak aku dah ade
janji ngan member aku, Lind nak bukak pose sesame...
Pd awalnya janji nak jumpa kt Satay Hj Samuri kt Dataran
Senawang..tapi tukar location ke Johan Tomyam...Memang
agak lame jugaklaa aku x jumpe dia...after aku blah dari
ACCA dulu..sampaila hari tu baru jumpe balik...adela 2
tahun lebey..padahal umah dia kt Seremban jugak..tapi
bile dia dah keje kt KL then keje plak kt Terengganu..
langsung x dengar khabar...Hari tu memang borak panjang
gak r..Lind cakap dia nak cari keje kat overseas..Kalo x
bulan Ogos hari tu dia dah fly ke UK..tp sebab visa x
lepas x dptla dia nak pegi same2 ngan kwn kitorg yg sorg
lg tu, Shakinah a.k.a Shaque..Shaque further wt ACCA kat
sane..Now Lind tgh jobless..nak mintak masuk PWC balik
for 2-3 months je before dia nak fly..Tapi Aida yg dah
jadik Senior Auditor kt situ x galakkan coz kt sane tgh
ade mcm2 internal conflicts..So sekarang ni dia pon xtau
nak carik keje kat mane..Maybe cuti jelaa kot...Lepas Lind
tumpang sembahyang Maghrib kat umah aku dia pon mintak diri
nak balik...

Hari Selasa pulak opis aku dikunjungi oleh 2 rakan dari
Audit Dalam KPM..Tengah dok discuss psl baucer yg nak
diaudit tibe2 aku dapat call dari ayah..Pak Itam aku
yang stay kt Segamat baru je meninggal tengahari tu..
Aku pon inform kt diorg yg aku kena terpaksa half day
hari tuh...Sampai je kat umah aku terus pack barang..
Then tunggu Aie & Ezzy dari Kajang nak balik sekali...
Hampir pukul 3 baru kitorg bertolak ke Segamat...Sampai
je kat sane jenazah dah dikebumikan coz kalo ikut memang
nak kebumikan selepas Asar..Kami bermalam di sana kerana
aku ambik EL keesokan hari tu..Aie & Ezzy memang kebetulan
cuti Nuzul Al-Quran...Petang tu selepas Asar kami bertolak
pulang ke Seremban...Sempat jugak singgah kt Bazaar beli
air dan kuih muih utk berbuka...Sampai kat umah memang dah
hampir waktu berbuka...Malam tu memang agak kepenatan...
Sampaikan Aie,Ezzy & mak pegi Giant & Bazaar pon aku malas
nak ikut..lebih baik aku rest kat umah je...Malam tu diorg
siap borong beli tudung..Mak plak siap beli baju raya kaler
oren..Nak same ngan ayah pagi raya nanti...

Hari Khamis aku sambung balik wat keje2 audit aku yg tertunda..
Tapi kali ini aku berseorangan...Nasib baiklaa ade Zura yang
temankan aku kat opis ni..xdelaa rase bosan sangat..ade jugak
kawan nak ajak borak2..Tapi kitorg x kemane2 semalam coz aku
cam x larat nak kuar ngan cuaca yg agak terik hari tu...
Petang tu balik dari opis aku singgah kat Giant kejap..nak
pegi wat Pos Ekspres tapi tup2 tgk post ofis tutup...aku pun
terus nak balik ajelaa..skali tuh nampak Ustaz Ahmad..rupe2nye
dia jadi amil utk zakat fitrah kat situ...Malam tu plak aku
menyembat baju raya aku yang mak dah siapkan...dapatlaa 3 helai
yang aku sembat semalam...baju raya aku x banyak pon sebenarnya..
tapi ade tuh kain utk baju raya tahun lepas..so bila kumpul2
tu yg jadik banyak tuh...

Hari ni umah aku sure meriah...mane tidaknye..sume balik hari ni..
termasuklaa idin..kebetulan kawan ezzy & tunang Aie pon nak datang..
So, diorg ber3 dari Johor..Mak sure masak lauk best untuk juadah
berbuka hari ni coz sume ade..Xdelaa sunyi sangat umah kitorg minggu
ni...Weekend ni plak memang dah ade plan nak buat kuih rayalaa..
Macam2 lagilaa...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...