Life Is Short Break The Rules Forgive Quickly Love Truly Laugh Constantly Never Stop Smiling No Matter How Strange Life Is Life Is Not Always The Party We Expected To Be But As Long As We Are Here We Should Smile And Be Grateful

Monday, September 15, 2008

2nd Week of Fasting Month..

Pd tanggal 10 Ramadhan aku dah mula rasakan kelainan
pada diri aku..Pada saat aku menulis blog ni dah masuk
hari ke-6 aku x dapat berpuasa....Rupa2nya petang tu
aku terpaksa berbuka..Gara2 keuzuran yg melanda diriku..
Yang geram tuh dah pukul 5.30pm baru dia nak datang..
napelaa x datang awal2 pagi tu lagi..Hari tu memang agak
memenatkan sikit..Zura ajak jalan2 kat Terminal 1 tengahari
tuh..saje nak ronda2 dan beli tiket adik dia nak balik ke
JB..Aku sempat singgah di kedai jam untuk menukar tali jam
aku yg dh genting sangat2 time tuh..tunggu waktu dan ketika
untuk putus sahaja..Dapat jugak aku tukar tali jam yang
sesuai..X kisahlaa yg penting aku syg sgt jam yg dah dekat
7 tahun aku pakai ni..

12 Ramadhan aku pergi melawat rakan dari Myvi Motorsport
Club (MMC) yang dimasukkan ke wad di KPJ Seremban after
menjalani operation disebabkan slip disk ditemani oleh
Zura..After tu kitorg menuju ke Casa Moda yg terletak di
Seremban 2...saje nak cuci mata tgk kain yg lawa2..bukan
nak beli pon..tp sempat gak aku tgk kain langsir...Banyak
yang cantik2..Saje je aku survey coz Aie kate dia nak
sponsor langsir raya tahun ni...Nasib baiklaa hari tu hari
Jumaat..so bolelaa aku meronda lame2 sikit..Sempat gak aku
singgah kat Shell beli air..Terpaksa aku tebalkan muka
coz cashier time tu lelaki..pastu dok pandang aku coz aku
dia mesti dpt agak yg aku x puasa...Balik opis petang tu
aku dok layan friendster..nasib baiklaa xde meeting petang
tuh coz diorg dah cancel..

Malam tu after waktu berbuka i felt really sleepy..tp aku
xmo tido awal...dok layan msg2 kengkwn..dah tu trah ckp dia
tgh boring dan nak datang umah aku..tgh dok borak2 tu kwn
kitorg Hazleen a.k.a Maniam call dia..kitorg pon ajak dia
join borak2 kt umah aku mlm tuh..Dia pon xtau yg aku dah 2
thn pindah situ..Aku tengok badan dia dah susut sangat2..
maklumlaa orang tengah training pegawai penjara..Memang
different sangat dari Maniam yg aku kenal before ni..Wife dia
plak dah 7 bulan pregnant..Raya plak dia x dpt blk coz kena
training kt Penang..After borak2 jap Maniam mintak diri nak
balik...Aku & Thirah sambung borak2 kat bilik aku lagi...
Macam2 topik kuar..Pukul 12 lebih baru dia balik...tu pon coz
masing2 dah x larat nak tahan ngantuk..

Besoknye pagi2 lagi aku dah bangun breakfast..then teruskan
agenda aku nak mengemas umah...Kemas bilik & vacuum 1 umah..
mengalihkan hi-fi dari living room ke dapur..memang agak penat
jugaklaa..mane xnye banyak sangat habuk...Siap mengemas aku
pon dok berehat sambil2 tengok 'Ketuk-ketuk Ramadhan'...
Sebelah malam tu kami berempat aku, Aie, Ezzy dan mak berjalan2
kat bazaar Ampangan..saje nak cuci mate tengok org berjualan..
Kalo sebelah petang makanan yg dijual di situ..tapi sebelah
malam jualan pakaian, tudung dll..meriah jugaklaa dengan
kunjungan orang ramai yg sibuk membuat persiapan raya...
Malam tu balik aku sakit kaki..maybe terseliuh kot time jalan2
tu..tp after ayah tolong urutkan dah ok dah...

Keesokan pagi aku sambung mengemas lagi..kali ni proses mengelap
ape2 yg patutlaa..after tu cuci toilet plak..Hmm lepas tu dah
keletihan aku pon rest jap b4 aku nak siap2 utk gathering bukak
puasa dengan rakan2 Georgian...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...