Life Is Short Break The Rules Forgive Quickly Love Truly Laugh Constantly Never Stop Smiling No Matter How Strange Life Is Life Is Not Always The Party We Expected To Be But As Long As We Are Here We Should Smile And Be Grateful

Thursday, August 12, 2010

~ T i r e d ~

Salam buat semua...

Minggu lepas adalah minggu yang sangat2 memenatkan dan melelahkan..
Minggu lepas berlangsungnya battle of audit..macam2 perkara yang
berlaku..

1 o g o s
Pagi sampai ke petang aku ade class...penat x payah nk mention..
Balik je dah kepenatan aku tido laa..

2 o g o s
Hari pertama battle bermula...pagi tu ade entrance conference..
hari tu aku merangkap menjadi driver cum photographer...segala2nya..

3 o g o s
pagi bermula dengan menjadi tourist guide utk member odit yang x
tahu jalan nak ke sekolah..hari ni pon letih jugak..pasal kena
cari mana pegi surat yang member audit pos dari terengganu tu
dihantar..pegi poslaju kt senawang..kate dah deliver..siap ade
cop jabatan lg..call org kt jabatan..tp katenye surat tu xde kat
sane..pelik sungguh..mane hilangnye surat tu..risau plak aku..
dahla barang yg dipos tu nk guna utk audit..at last aku pegi jugak
ke jabatan..nasib baiklaa surat tu ade..misi seterusnya nk hantar
surat tu ke kuala pilah..

4 o g o s
pagi ni bermula seperti semalam..di mana aku menjadi tourist
guide lagi..surat semalam tu aku pass pada member dr audit
sekolah yg memang nk g ke kuala pilah..1 problem dah settle..
then kena teliti plak laporan harian yg dihantar oleh setiap
group yg mengaudit..

5 o g o s
member audit call lagi nak mintak tunjuk jalan..tapi aku
x dapat nk tolong pasal aku nk kena prepare macam2 lg..
nk print report, then kena sampai awal ke Port Dickson..
pasal hari ni semua akan berkumpul di Permaisuri Resort,
Blue Lagoon, PD..

Malam tu bermula operasi setiap group untuk siapkan report
diorg..then nak print semua report..tapi ada problem plak
dengan printer..xde driverlaa..nk download driver x dpt..
printer colour plak buat hal..usb cable hilanglaa..mcm2 hal
sungguh...tp nasib baiklaa ade penyelamat..member odit ade
yg bawak printer sendiri dari ofis..

6 o g o s
hari ni sepatutnya before friday prayer semua group dah
kena submit report..tapi ade yang x siap lagi..then aku
terpaksa arrange untuk pinjam printer sekolah..nak pinjam
printer kat PPD x dapat coz xleh bawak kuar..nasib baiklaa
CC kt SK Teluk Kemang tu baik hati nk tolong kami...
Then ade pulak rakan2 odit yg request nk pegi fotostat...
nasib baik dapat arrange utk tumpang fotostat kat Bahagian
Teknologi Pendidikan Negeri Sembilan (BTPN) yang terletak
berhampiran dengan hotel yang kami menginap...

Petang tu, semua ketua kumpulan kena present masing2 punye
part plak..after tu diorg sambung balik buat keje..
aku yang menjadi urusetia ni terpaksalaa stay sampai diorg
hampir siap..x larat nak tunggu..

Malam tu ade acara BBQ & karaoke plak.. makanan x berapa best..
tp hentam jugak pasal dah lapar..then time karaoke aku nyanyi
time da xde org sangat..dah hujung2 gak r..sempatlaa nyanyi
lagu 'Bossanova' (duet dgn kak ainur) & 'Secangkir Madu Merah'
(duet dgn rafidah)..malam tu tido dengan lenanya...

7 o g o s
aku bangun agak lewat sebab kepenatan..ditambah pulak dengan
suasana yang dingin kat dalam bilik hotel...lepas mandi
terus turun breakfast kat coffehouse..then dengar berita tak
baik...malam tadi ribut...ade kereta yang pecah cermin...
risau gak aku..lepas breakfast pegilaa kat tempat parking...
sekali tengok kete cik mas, kak yan & a'a kena atap genting...
kesian kt diorg..nasib baik kete aku x kena..lambat jugaklaa nak
settle..at first pihak hotel xmo bayar..tp cik zu ckp kt diorg
nk hold payment diorg sampai diorg settlekan dulu kes tu..
at last diorg janji nk tanggung semua..

after that, aku balik umah..kemas baju utk nk blk kampung plak..
sempatlaa aku lelap jap..nasib baik idin ade..dialaa yg jadi
driver...smpi BP, kitorg terus ke senggarang dulu..singgah umah
mak long...tengahari tu mak long wat kenduri..dapatla rase nasi
minyak yg mak long buat..pastu singgah umah pak koi plak..
ayah kate xmo ikut g umah cik emah..aku pon hantarlaa dia ke sane..
tibe2 kate nk ikut plak..

sampai kt umah cik emah, aku tolong gulung2 duit mas kahwin anom
utk letak atas dulang hantaran...then tolong jahit alas utk bantal
pengantin nak duduk time nikah..tapi jahit bodoh2 jelaa..aku jelujur
je..janji cantik...lepas dah siap tu barulaa balik umah pak koi utk
TIDO!!!!!

8 o g o s
pagi tu aku bangun agak lewat pasal terlampau letih..letih jadi
urusetia x hilang lagi...siap2 then terus ke umah cik emah..
nasib baiklaa majlis nikah tu sekejap je..tapi x sangka plak ade
bacaan yasin & berzanji plak after tu...bole aku tertido time
org bace yasin & berzanji...bile bangun tido tu x abes lagi diorg
berzanji...after tu tolong bagi goodies bag kt org bace yasin tu..

petang tu upacara mengemas pulak..pinggan mangkuk dah serah pada
pengantin & bakal adik iparnnye...kitorg tolong clearkan je..
lepas settle menolong ape2 yg patut kitorg balik umah pak koi..
siap2 untuk balik seremban pulak...konvoi 3 kereta balik ke
seremban melalui tol pagoh-simpang ampat..then ikut jalan lama..
sampai umah dah pukul 10 malam...lepas makan terus tido..haha..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...