Life Is Short Break The Rules Forgive Quickly Love Truly Laugh Constantly Never Stop Smiling No Matter How Strange Life Is Life Is Not Always The Party We Expected To Be But As Long As We Are Here We Should Smile And Be Grateful

Friday, August 13, 2010

~ D u g a a n ~

2 Ramadhan = semalam...merupakan hari yang agak melelahkan..
memang betul2 dugaan dan mencabar keimanan...

mase aku kat ofis, idin 'called' aku..dia nak ajak pegi
bazaar ramadhan kat stadium paroi...ayah suruh beli murtabak
singapore...aku ckp ok, aku dah nak balik dah ni..

mase aku tengah drive tu, tibe2 ezzy plak 'called' aku...

Ezzy : "long, ko kat mane?".
Aku : "Aku on the way nak balik laa ni..kenape?"
Ezzy : "Kete aku ni x bole nak start".
Aku : "Ko kat mane ni?"
Ezzy : "Aku kat traffic light nak ke forest height ni.
Mati kat tengah jalan ni. Camne ni?"
Aku : "Tunggu kejap. Aku kat belakang ni. Jap gi aku
sampai."

Lepas park kereta aku kat depan kedai 'Brothers' tu..aku
pon pegi kat kete ezzy..x pasal2 aku jadi polis trafik
bidan terjun semalam..soh kete2 kat belakang tu jalan.
X lame lepas tu, datang sorang brader ni. dia ngan aku
tolak kete ke tepi supaya jalan x sesak..dahlaa time orang
balik keje ni..jalan memang jammed laa..pastu brader tu
pon mintak diri nak balik..dia pon x dapat nak tolong..
aku pahamlaa time2 nak dekat berbuka dah tu..masing2 pon
ade hal..

aku call idin suruh dia datang tolong..lepas bagitau kat
mane lokasi kejadian, dia pon datang..kebetulan plak
thirah call aku time tu..aku pon tanye dia ade kat mane..
dia cakap dah kt traffic light carrefour..ingatkan dia
dah lepas..aku bagitau yg kete ezzy rosak kat depan brothers..
dia pon terus berhenti kat tepi bile dah nampak aku..
rupenye belum lepas lagi..then aku & idin tolak lagi kete tu
nak pastikan letak kat tempat yang selamat...1/2 way jelaa tolak..
then thirah plak berniat nak tolong aku tolak time idin alihkan
motor dia...skali x bergerak kete tu..apsal time aku tolak
ngan idin cam senang je..skali terlupa daa..member x larat nak
tolak..kurus kering..haha..nasib baik bole start enjin..
then ezzy terus bawak masuk betul2 depan kedai brothers tu..

thirah call member dia mekanik (Tampin)..xtau name budak tu..
then Tampin kate lepas bukelaa kak baru dia tengok...
kitorg plak lepas pastikan kete tu dah dikunci dengan selamat
terus balik ke rumah..

Lepas berbuka puasa, thirah call aku tanye nak g tengok kete kul
bape pasal si Tampin dah tanye..aku cakap dalam kul 8.30pm laa..
then kitorg gerak ke sane dengan membawa bekalan air. pasal kete
tu kekeringan air..temperature dah naik sampai kt 'HOT'...
x lame lepas tu Tampin pon sampai..dia tengok kete tu...
katenye ni pasal radiator, mcm2 lagilaa..then kalo nak suruh dia
buat kena bawak ke Taman Kobena pasal umah member dia tu ade
banyak barang..

Then, tengah tampin check kete tu..sampai plak kawan thirah si
'pakcik' (Wan). pastu baru thirah sampai..sekali ramai plak
yang datang..dah macam ade pesta daa..

Misi seterusnya plak..isi minyak kete tu untuk dibawa ke
Taman Kobena..after dah hantar tu selesailaa misi nak
selamatkan kancil ezzy...

1 comment:

  1. dugaan bulan posa..nasib baik Kak Long ada...hehehhe...Selamat Berpuasa kak Long!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...