Life Is Short Break The Rules Forgive Quickly Love Truly Laugh Constantly Never Stop Smiling No Matter How Strange Life Is Life Is Not Always The Party We Expected To Be But As Long As We Are Here We Should Smile And Be Grateful

Tuesday, August 17, 2010

~ J u a d a h B e r b u k a ~

4 Ramadhan 1431 H

Bersamaan tanggal 14 ogos 2010 => sabtu

Hari ini semua ahli keluarga pulang..aie & hubby dari KL
dan maman (hubby ezzy) dari simpang renggam..dapatlah
kami berkumpul ramai2 dan berbuka puasa dengan meriahnye..

Aku plan nak berbuka stimbot ala2 johny's..pagi tu
bile aie sampai dia tanya samada aku dah beli barang2
ke belum..pasal nak buat kuah utk stimbot tu makan mase
dalam 4 jam jugaklaa..huhu..

Dalam pukul 1 tu aku keluar untuk membeli bahan2 utk
buat stimbot tu kat Giant Senawang..nasib baiklaa senang
nak dapat bahan kat situ..tp aku x reti nak bajet nk beli
banyak mane coz ni 1st time kitorg nk wat stimbot..
after dapat semua bahan2 yg diperlukan aku pun balik
rumah dulu..so, aie bole buat kuahnye dulu..

Then aku keluar pulak untuk cari periuk stimbot..
kalau boleh nak cari dekat area senawang je..so, aku
singgah ke kedai elektrik seng heng kat taman sri mawar..
tapi x jumpe...then aku decide untuk cari di Jusco
S2..nasib baik jumpe..time aku turun escalator tu aku
terbaulaa donut big apple...lepas beli periuk stimbot
aku singgah Big Apple kejap...skali terpandang kat donashi..
meriahla plak dengan kaler2 yg berwarna warni..so aku pon
belilaa 28 biji donashi dengan harga rm25...dalam hati
x sabar plak aku nk tunggu waktu berbuka nanti..

sampai kat rumah aku pon tolonglaa ape2 yg patut...
kuah & sambal utk stimbot aie & ezzy dah siapkan time
aku keluar cari periuk...skali diorg tgk aku bawak balik
donashi..sume pon tanye ape benda ni..aku pon explainlaa..
donashi ==> donat + sushi...actually donat berbentuk ala2
sushi..

mase dah dekat time berbuka tu aku & ezzy basuh semua bahan
yang kitorg nk stimbotkan nanti...skali aku tengok macam
terlebih je bahan2 tu semua..time beli perasan mcm x cukup..
skali mmg x habis time buka tu..so, smbg makan lagi time
sahur..tu pon x habis semua bahan2 tu...tapi memang seronok..
lain kali bolehla buat lagi..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...